Partneři v terapii smíchem: Kaufland ČR a C4C Dr. Klaun

30.06.2018

 

Dvě společnosti, každá profesionál ve svém oboru, spojují své úsilí ve prospěch dětí bojujících s problémy a nemocemi.

Víte co to je CSR? Jistě jste tuto zkratku v korporátní řeči zaslechli. Rozklíčování CSR je Corporate Social Responsibility, tedy jakési sociálně uvědomělé podnikání. Koncept je jednoduchý a snadno pochopitelný. Společnost generující zisky prodejem produktů v určité zemi má odpovědnost za vrácení části tohoto zisku zemi, kde podniká. Což je rozhodně správné.

„V průběhu let se na organizaci C4C obrátilo už několik společností, které měly zájem stát se jejím partnerem v rámci projektů CSR,“ podotýká Manfred Franke, zakladatel a předseda organizace C4C. „Bohužel se z nich vyklubaly jen marné snahy, které byly vedeny s malým nadšením, nebo měly za cíl pouze navenek ukázat, že projekty CSR v těchto společnostech probíhají.“

To však nelze říci o spolupráci C4C se společností Kaufland ČR! Kaufland jako úspěšný hráč na českém podnikatelském trhu chápe, že trvalého úspěchu se dá dosáhnout pouze za předpokladu, že společnost najde způsob, jak se skutečně zapojit do sociálních a komunitních otázek v zemi, ve které podniká.¨

„Musím říci, že když Kaufland říká, že se chce stát generálním partnerem našeho programu Dr. Klaun, myslí to, co říká, vážně,“ pochvaluje si Rafal Wojas, spoluzakladatel C4C a manažer projektu Dr. Klaun – první a originální iniciativy klaunů působících v nemocnicích v České republice, která svou činnost zahájila již v roce 1999.

Díky sponzorství společnosti Kaufland se mohou tisíce hospitalizovaných dětí v celé České republice těšit na pravidelné návštěvy klaunů, kteří jim pomáhají zotavit se z vážných nemocí pomocí vyzkoušené a ověřené „Terapie smíchem“.

Dostatečné financování nám také umožňuje klást nezbytný důraz na udržení profesionální úrovně a kvalifikace našich nemocničních klaunů prostřednictvím pravidelných seminářů a školení,“ vysvětluje dále Rafal. Všichni klauni organizace C4C jsou certifikovanými nemocničními klauny a průběžně se vzdělávají v oblasti improvizace, hereckých dovedností, kouzel a dětské psychologie.

Nemuset si dělat starosti s hledáním nových sponzorů a partnerů pro program Dr. Klaun je pro nás samozřejmě velkou úlevou. Dává týmu C4C možnost, aby dělal to, co má dělat: starat se o tisíce dětí, které měly v životě méně štěstí, a podat jim pomocnou ruku!

Kaufland šel ale dál, než samotné sponzorování většiny aktivit Dr. Klauna. Společnost se rozhodla darovat organizaci C4C zbrusu nový vůz VW 9, takže klauni se mohou včas dostat ke svým malým pacientům.

V budoucnu mají partnerské projekty mezi C4C a Kauflandem zahrnovat také úsilí o zapojení zaměstnanců Kauflandu do pomoci klaunským týmům C4C během jejich návštěv v nemocnicích, rozdávání malých dárkových tašek hospitalizovaným dětem a mnoho dalšího.

V nouzi poznáš přítele,“ usmívá se Rafal, když sedá na sedadlo řidiče nového klaunského vozidla, aby svůj tým převezl do nemocnice na Vinohradech, kde bude dnes odpoledne Dr. Klaun rozveselovat hospitalizované děti.

Děkujeme, Kauflande!